„Átadnám ezt az időt azoknak, akik tényleg dolgoznak.” - Schilling Árpád

2011.12.31. 17:14 Elszabadult Hajóágyú Produkció

Október 23-án bejelentettük, tegnap elindítottuk az Alternatív Köztársasági Elnökválasztást. MIÉRT? Azért, mert unjuk a régi arcokat. Azért, mert unjuk az álügyeket. Azért, mert VAN alternatíva. Azért, mert tele van ez az ország jó arcokkal és jó ügyekkel.

Jelölnéd magad? További infókat itt találsz!

141 komment · 4 trackback

Címkék: video választás start süsü elnök milla alternatív schilling árpád alternatív köztársasági elnök

A bejegyzés trackback címe:

https://alternativelnok.blog.hu/api/trackback/id/tr1003509872

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Schilling Árpád nem beszélne újévkor 2012.01.01. 15:32:01

Schilling köztársasági elnökként nem mondana újévi beszédet. Átadná azt az időt azoknak, akik tényleg dolgoznak.

Trackback: Új alapok 2012.01.01. 12:42:17

Ettől a perctől országunk, hazánk új alaptörvénnyel rendelkezik. Az alaptörvény megfogalmazásában Pozsgay Imre tevékenyen részt vett. Az alaptörvény összetartó erőként megnevezi a nemzetet és a hitet, de az állampolgárságot nem. Nem a Magyar Köztársasá...

Trackback: Nem kell Elnök Magyarországnak 2012.01.01. 12:12:14

  Mert az elnökség csak hatalommal és tekintélyelvvel jár és egyik sem egészséges dolog. Helyette az olyan erkölcsi és törvényi alapelvet kell kidolgozni és alkalmazni, amely nagyobb garancia bármely embernél. Ezek nagyjából, amolyan kis irkaf...

Trackback: Jézus körülmetélése, január 1-i keresztény ünnep 2012.01.01. 12:11:41

Jézus körülmetélése, január 1-i keresztény ünnep. Sok mai keresztény egyház szeretné letagdni a saját történelmének egy részét és kikozmetikázni körömlakkal fényesre. Jézus körülmetélésének a megünneplése is ebbe a kérdéskörbe tartozik.Azért még fellel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuwert 2012.01.01. 13:42:53

@Shaq: Te többet teszel ezért, mint schilling?
Nem hallottál arról, hogy ő mit csinál?
És Te?

stevie-w 2012.01.01. 13:44:21

@kezedaszádelé:

"Az emberek nagy része nem mozdul, mert őt közvetlenül nem érinti a változások 99%-a."

Szerintem meg érinti, de abban egyetértek veled, hogy ezt -- egyelőre -- nem feltétlenül veszik észre, mert a jelenlegi kormányzással kapcsolatos kifogások nagy része túlságosan, hm, elvont.

Az "átlagpolgár" például nemigen érti az Alktománybíróság vagy jegybanktörvény körüli cirkuszt, vagy hogy miért nem mindegy, kik ülnek az NMHH-ban.

(Sajnos a magánnyugdíjpénztáras einstandot sem érti, mert -- amíg valaki nem megy nyugdíjba -- az is épp elég elvontnak tűnik, holott éppen a magántulajdonát nyúlta le tőle az állam.)

Örzse néni 2012.01.01. 13:45:38

@vmalcsik: Mert kontraszelekcióval működnek.
Emiatt lehetnek egyáltalán életben, ez a létük alapja.
Amúgy teljesen életképtelen lusta, tehetségtelen genetikai hulladékok.
Ha nem lennének ezek a "véglények", egészen élhető kis ország lenne hazánk.

fvipera 2012.01.01. 13:49:37

Magyarország tragédiája

A szerző a pozsonyi Comenius Egyetem politológia tanszékén tanít (és komolyan aggódik Magyarországért)

Csehországban, Lengyelországban vagy Szlovákiában az elmúlt években csak erősödött az a tendencia, hogy a választók fiatalabb, urbánusabb és műveltebb rétege egyre inkább a jobbközép pártokra szavaz. Pozsonyban vagy Kassán a (nemrég megbukott) szlovák kormánykoalíció pártjai csaknem kétharmados, illetve 60%-os fölényhez jutottak a 2010-es parlamenti választásokon, Prágában a jobboldali erők a rendszerváltás óta gyakorlatilag minden választást megnyertek (a jelenlegi koalíció pártjai 62%-ot kaptak 2010-ben) és a lengyel nagyvárosokban is rendre tarolt a Donald Tusk vezette Polgári Platform (PO) az utóbbi években. Ezekről a jobboldali pártokról elmondható, hogy piacbarát nézeteket és politikát képviselnek: támogatják az állami kiadások féken tartását, az adóterhek csökkentését, a vállalkozóbarát környezet megteremtését, a privatizációt, a személyes felelősséget pedig előbbre helyezik az állami szolidaritásnál. Ez korántsem jelenti azt, hogy kampányaikban ne tűnnének fel időről időre balos populista ígéretek vagy a gyakorlati politikában ne folyamodnának ilyen megoldásokhoz, ezek azonban a kivételek, amelyek erősítik a szabályt.
Ezzel szemben Magyarországon a Fidesz képviseli a „jobboldalt”, az elmúlt években a gazdaságban szinte kizárólag baloldali vagy egyenesen szélsőbalos retorikával. A Fidesz 2002-ben a parlamentben ellenzékből megszavazta a Medgyessy-kormány (Magyarországot gyakorlatilag csődbe vivő) száznapos programját, beleértve a 13. nyugdíj és közalkalmazotti bér bevezetését és a közalkalmazotti bérek 50 százalékos megemelését. Előtte még kormányon reálértéken kétharmadával megemelte a minimálbért és széles körű lakástámogatási rendszert vezetett be, ennek részét képezték a magas készpénzbeli juttatások („szocpol”) is. Amikor a Gyurcsány-kormány megpróbálta csökkenteni az államháztartás hatalmasra duzzadt hiányát, a Fidesz ellenzékből mindent megtett ennek megakadályozására: sikeresen támogatta az egészségügyi díjak (vizitdíj, kórházi napidíj) és a felsőoktatási tandíj ellen kiírt népszavazást, ellenezte viszont a budapesti reptér és a MÁV Cargo privatizációját („nemzeti vagyon elherdálása”). A 2006- os kampányban már 14. nyugdíjat ígért, később a Bajnai-kormány által megszüntetett 13. – meg a felszámolt vasúti szárnyvonalak – visszaállítását. Eközben Orbán és a FIDESZ többi vezető politikusa is folyton azt harsogta, hogy nincs szükség adóemelésre, megszorításra, az ország e nélkül is kivezethető a válságból. Kormányra kerülésük óta már sikerült gyakorlatilag államosítaniuk a második pilléres nyugdíjpénztári vagyon túlnyomó részét, miközben az egységes jövedelemadóra való áttérést egy sor új adó bevezetése és a régiek felemelése (vagy legalább ennek bejelentése) követte (bankadó és egyéb ágazati különadók, ÁFA-emelés, járulékemelés, „átmenti hozzájárulás”). Olyan nézetek és lépések ezek, amelyeket csak Magyarországon tartanak jobboldalinak, a visegrádi szomszédoknál az ilyesmit a baloldali populisták képviselik. Szlovákiából szemlélve például gyakran komikus, hogy a magát jobboldalinak tartó Orbán Viktor és a magát szociáldemokratának tartó Robert Fico (gazdasági téren valójában mindkettő balos populista) ugyanazt a követ fújja. Már sokan (jómagam is) sokszor rámutattak, hogy Orbán azt csinálja, amit Fico mond, vagy fordítva, attól függően, ki van éppen kormányon és ki ellenzékben. De most komolyan, a kezünket a szívünkre téve: a régió melyik országában számítana még jobboldali politikának a nyugdíjpénztári vagyon államosítása, a 14. nyugdíj beígérése, a privatizáció és az egészségügyi díjak ellenzése vagy a drasztikus minimálbéremelés – így együtt? A jobboldal többnyire pontosan ezek ellenkezőjét gondolja és teszi, privatizál, bevezeti az egészségügyi díjakat, védelmezi a nyugdíjpénztárakat a baloldali populista rohamoktól (Szlovákia) vagy épp létrehozza őket (Csehország), a minimálbért csak módjával emelgeti stb. Persze mindenhol vannak kivételek, sok lépést a jobboldali pártok népszerűségüket féltve nem mernek meglépni, de a jobbközép domináns politika akkor is a Fidesz által követettnek a fordítottja.
Magyarország tragédiája az volt és maradt, hogy a gazdaságpolitikában kormánya és ellenzéke többnyire egyaránt baloldali nézeteket képvisel, folyton balról próbálják előzgetni egymást, gyakran egymásra licitálva abban, ki mit nyújt majd megválasztása esetén a szociális vívmányok terén „a zembereknek”. A hatalomra került erőknek lényegében csak két lehetőségük marad: 1. megvalósítják ígéreteik egy jelentős részét (és ezzel száguld az ország az államcsőd felé), vagy 2. megpróbálnak fenntartható gazdaságpolitikát folytatni, de ekkor pontosan az ellenkezőjét kellene csinálni annak, amit megígértek és amit választóik várnak tőlük, ezért rohamtempóban vesztik el hitelességüket és népszerűségüket. A két lehetőség valamiféle zagyvalékának meg az a következménye, hogy a csődhelyzet is közel marad, meg a hitelesség és népszerűség is elúszik. Eközben az ellenzék újabb adag baloldali populizmussal ront neki a kormánynak, ezt tették Orbánék is, és ezt kapják most vissza ellenzéküktől meg az utcától (egyelőre csak könnyített változatban). A nagy baj az, hogy hiányzik az igazi középjobb alternatíva, nincsenek olyan egész ciklust kitöltő reformkormányok (mint például a 2002 és 2006 közötti szlovákiai második Dzurinda-kabinet), amelyek szerkezeti átalakításokat vinnének végbe, fenntartható növekedési pályára állítanák a gazdaságot és konszolidálnák a közpénzügyeket. Az egymást váltó jobbközép reform- és populista kormányok helyett balos populista kormányok váltják egymást. Ez alól csak a közvetlen válságmenedzselést elvégző (az országot a csődtől megmentő, ha úgy tetszik, a szakadék széléről visszarántó) kormányok (Bajnai-kabinet) jelentenek rövidke kivételt.

A baloldali populista gazdaságpolitika dominanciájának több messzemenő negatív következménye is van. Először is, Magyarország már nemcsak Nyugat-Európától, hanem közép-európai szomszédaitól is fokozatosan leszakad. Ha az egy főre eső (vásárlóerő-paritáson mért) bruttó nemzeti terméket nézzük, akkor Szlovénia és Csehország mindig is Magyarország előtt volt, Szlovákia 2006-ban előzte meg, Lengyelország idén fogja, de rövid időn belül Horvátország is lehagyhatja. Persze nem csak a leggyakrabban használt gazdasági mutatószámon keresztül mérhető a lemaradás. Az ezredforduló környékén például Szlovákia szinte minden gazdasági adat tekintetében rosszabbul állt déli szomszédjánál („köszönhetően” egy évtized jórészt populista szlovák gazdaságpolitikájának), de egy évtized múlva már pontosan fordított volt a helyzet, Magyarország állt rosszabbul majd minden tekintetben („köszönhetően” egy évtized jórészt populista magyar gazdaságpolitikájának). A nem ortodoxnak, szabadságharcosnak, nemzetmentőnek stb. titulált Orbán– Matolcsy-féle gazdaságpolitikával ez a leszakadás csak növekedni fog.
Másodszor, mivel kormány és ellenzéke egyaránt a baloldali populizmussal operál (de a szakszervezetek és a civil mozgalmak többsége is), és a parlamentben egyetlen jobbközép párt sem maradt (miután 2010-ben az MDF-et kiszavazták onnan), a választók széles tömegeiben egyre inkább megerősödnek a populista rögeszmék. Például: a népnek joga van a széles körű állami szociális gondoskodásra a bölcsőtől a koporsóig, a szerzett előjogokhoz senki sem nyúlhat, ha ezt mégis megteszi, akkor ráront a nemzetre, hazaáruló és népellenség. Ha az országnak rosszul megy, akkor az kizárólag azért van így, mert a kormány lop, csal, hazudik és dilettáns, meg mert a külföldi ellenség (az országon élősködő bankok, multik, egyszóval a karvalytőke) kizsákmányolja. Nem kell tehát egyéni áldozatok sokaságát hozni, elég leváltani a hatalmi elitet, és minden jobbra fordul. Ez a típusú, az emberekbe sulykolt mentalitás egyrészt a hatalmon lévő politikusból való gyors kiábránduláshoz és a választók újabb, egyre radikálisabb populista táborokba való átvonulásához, másrészt apátiához, a politikától való elforduláshoz, az egész hatalmi elit elutasításához, sőt a politikai és gazdasági rendszer megkérdőjelezéséhez vezet.
Harmadszor, a mindent elárasztó populizmus csaknem teljesen ellehetetleníti a jobbközép reformok bevezetését, vagy ha azok egy részével a kormány megpróbálkozik, teljesen hiteltelenné teszi őket (nem csak saját magát). Az ügyeletes kormányok ugyanis sohasem állnak elő egy komplex, minden részletében jobboldali reformprogrammal (ami már középtávon működhetne), mivel ez esetben szinte minden területen pontosan az ellenkezőjét kellene csinálni annak, amit ígértek. Így legjobb esetben is a néhány kívánatos reformlépés együtt jár egy sor populista ígéret megvalósításával, az egyes intézkedések minimum szépen kinullázzák egymást. Tipikus példa lehet az egységes jövedelemadó bevezetése, amely a felzárkózó gazdaságok többségében a sikersztori része, de Magyarországon ezt is sikerült elrontani. Persze ez érthető is, ha figyelembe vesszük a körülményeket. Egyrészt azt, hogy egyből a csodát (a gazdaság felpörgését) várták tőle Matolcsyék, ami – különösen válságidőszakban – eleve irreális volt, másrészt azt, hogy mellette bevezettek egy rakás növekedést gátló ágazati különadót és de facto államosították a nyugdíj-megtakarításokat, és ezekkel a lépésekkel szépen meg is fojtották a kibontakozás lehetőségeit. Az ország sorsáért aggódók azonban joggal tarthatnak attól, hogy ebből a szociális demagógia által agymosott többségnek véletlenül sem az fog leesni, hogy a magyarországi bevezetés volt hibás, hanem hogy az egységes adó „megbukott”, ott rossz, ahol van. Elvégre Magyarországon nem érte el a hozzá fűződő várakozásokat, az meg kit érdekel, hogy pár másik államban igen.

A következmények – korántsem kimerítő – felsorolása közben már érlelődik a kérdés: Hogyan juthatott ide az ország, ki a felelős mindezért? A felelősség természetesen sokrétű és megoszlik, a politikai elit többségének gátlástalanságától egészen a választók többségének mérhetetlen ostobaságáig terjed a skála. A főbűnös azonban a Fidesz és személyesen Orbán Viktor. Ki is lehetne jobban felelős azért, hogy nincs egy középjobb párt, mint a Fidesz, amely egykoron kétségtelenül az volt, de gazdaságpolitikai nézetei folyamatosan átalakultak baloldali populistává. Az első komoly törés az 1995-ös Bokros-csomag kíméletlen kritizálása volt. Nem az egyes lépésekkel, azok technikájával állt szemben a Fidesz, hanem az egész csomag szükségességét megkérdőjelezte, mondván, nincs szükség ekkora mértékű kiigazításra és megszorításra. Pedig azt is mondhatták volna, hogy most fizeti meg az ország a számlát a gulyáskommunizmusért, a késő Kádár-korszak eladósodás árán megvásárolt viszonylagos jólétéért. És ekkor csakis a színtiszta igazsággal szembesítették volna a lakosságot ahelyett, hogy megkezdték volna annak a rögeszmének a fejükbe plántálását, hogy senki sem nyúlhat a magyarok szociális jogosultságaihoz, amelyek egyébként sem magasak, és az egész rendszer finanszírozható. Valójában Magyarország már négy évtizede – Kornai János találó megállapításával élve – koraszülött jóléti állam, amely messze erején (gazdasági teljesítményén és lehetőségein) felül költ polgáraira, ennek egyenes következménye az adósságcsapda és az állandó húzd meg, ereszd meg költségvetési politika. A Bokros-csomag lényegében kivezette az országot ebből a csapdahelyzetből egyedülálló, mondhatni történelmi lehetőséggel (és fenntartható, viszonylag magas gazdasági növekedéssel) ajándékozva meg a hivatalba lépő Orbán-kormányt. Ezt azonban sikerült eljátszani, az Orbán- és az azt követő Medgyessy-kabinet szépen visszavezette az országot az adósságcsapdába.

Az első Orbán-kormány egyik legfontosabb bűne a ciklus első felében a tétlenség volt. Magyarországnak ekkor kellett volna a lendületet kihasználva folytatnia a reformokat, hogy megtarthassa éllovas pozícióját. Például tovább privatizálni, egészségügyi reformot csinálni versengő magánkézben lévő biztosítókkal, kórházakkal (és igen, vizitdíjjal meg kórházi napidíjjal), és mondjuk bevezetni az egységes adót (amelyet így úttörőként elsőként alkalmaztak volna a régióban, ahelyett hogy végzetesen megkésve utolsóként fanyalodjanak rá). A ciklus második felében már kifejezetten káros és egyre populistább lépések jöttek, főleg a minimálbér drasztikus megemelése és az újra elszabaduló osztogatás (gyakorlatilag választások előtti szavazatvásárlás). Már ekkor erősödőben volt Orbánék között a gazdasági törvényszerűségeket fölülírni kívánó, a parancsuralmi döntésekben bízó gondolkodás. Ahogy a kommunisták is folyton széncsatákat vívtak és vesztettek el, úgy gondolták, hogy megfordíthatják a folyókat (nem sikerült) és parancsolni fognak az időjárásnak (ez sem jött össze), a Fidesz is egyre inkább elhitte, hogy elég törvénybe foglalnia, hogy jó lesz, és a dolgok ettől jobbra is fordulnak. A csúcs kétségtelenül a 2002-es és a 2006-os kampányban a józan észt teljesen felülíró ígéretverseny volt, és ennek megkoronázása, a Medgyessy-kormány száznapos programja. Ennek elfogadása természetesen a szocialista-szabaddemokrata kormány lelkén szárad, de ne terjedjen már odáig a kollektív amnézia, hogy feledésbe merüljön, a pokolba vezető út a Fidesz szavazataival is ki lett kövezve. A kérdés csak az, hogy hamár az ország fenntartható növekedése szempontjából rossz volt a populista balra át a Fidesz gazdaságpolitikájában, legalább magának a pártnak kedvezett-e. A válasz: aligha. Orbán és csapata 1998 és 2010 között legalább két választást nagy valószínűséggel akkor is megnyert volna, ha pontosan ellenkező nézeteket képvisel. Ennyire azért ne becsüljük le a szocialisták önsorsrontó képességeit.
A Fidesz ráadásul ostobán rövidlátó is volt, amikor mindent megtett a Gyurcsány-kormány reformjainak ellehetetlenítéséért. Ezzel lényegében azt érték el, hogy rosszabb állapotban vették át az országot 2010-ben, és a megoldatlan problémák az ő nyakukba szakadtak. De itt még mindig megvolt az esély, meg a példátlan kétharmados többség, hogy történelmi tettet cselekedjenek, és a populista ígéretek meg a túlfűtött elvárásoknak való megfelelés helyett visszatérjenek a jobbközép alternatívához. Ezt nagyban megkönnyítette a Bajnai-kabinetnek a - Fidesz által vadul támadott - felelős politikája. Ehelyett azonban tétlenség, majd egyévnyi kapkodó ámokfutás következett, ami miatt már az sem kizárt, hogy Magyarország még a görög államcsőd előtt megint a pénzügyi összeomlás szélére jut (30 év alatt már ötödször). Az már komoly bűvészmutatvány (vagy inkább bohócprodukció), amikor csaknem tízmilliárd eurónyi államosított nyugdíjvagyonnal sem sikerül stabilizálni a közpénzügyeket. Orbánnak és Matolcsynak ez is sikerült. Közben Magyarországból nemhogy a térség éllovasa nem lett újra, de egyre inkább egy szánalmas negatív példává válik, amely állatorvosi lóként mutatja a populizmus nevű, immunrendszert megtámadó vírus valamennyi következményét. És ehhez jön még a növekvő elszigeteltség, amikor még az országot hagyományosan empátiával szemlélő partnerekkel (Németország) is sikerül összeveszni. Határon túli magyarként az sem mellékes, hogy a gazdaságpolitikájában egykor példaképnek számító Magyarország immáron tartós hanyatlása, elszigetelődése és érdekérvényesítő képességének drámai csökkenése milyen (negatív) hatással lesz ránk, kisebbségi magyarokra. Nem mehetünk el szó nélkül a választók felelőssége mellett sem, hisz pontosan ők azok, akik hisznek a felelőtlen ígéretekben, és hatalomra emelik a demagóg hordószónokokat, majd amikor kiábrándultak belőlük, akkor véletlenül sem a józan eszüket használják egy életképesebb alternatíva mellett döntve,hanem átvonulnak egy még nagyobb populista hordószónok táborába. Ahelyett, hogy racionálisan mérlegelve, saját és országuk jobbra fordulását szem előtt tartva járulnának az urnákhoz, inkább az emóciók és a hit mozgatja őket. Eközben templomba egyre kevésbé járnak, a vallástól egyre inkább elfordulnak, Isten és a halálon túli megváltás helyett a populista illuzionisták által ígért földi megváltásban (állami gondoskodás, „szociális biztonság“) hisznek.
Röviden, a túlnyomó többség egy racionálisan mérlegelő polgári gondolkodás helyett a demagógok által manipulált hívő birkacsordaként viselkedik. Ez korántsem egyedülálló jelenség térségünkben, a választók jelentős része, gyakran többsége mindenhol ilyen, az arányok tekintetében azonban megint csak Magyarország viszi el a pálmát.
Gyönyörűen illusztrálta ezt a 2006-osparlamenti választás. Az urnákhoz járulók 85%-a a két egymást túlígérgetni igyekvő pártra szavazott. Az MSZP-re, amely kormányának szociális vívmányaival büszkélkedett (igen, azokkal, amelyek csődbe vitték Magyarországot, és igen, úgy, hogy hazudtak reggel, délben és este - Gyurcsányt idézve), meg a Fideszre, amely még rátett az őrületre egy lapáttal, azt állítva (helyesebben mondva, hazudva), hogy „rosszabbul élünk, mint négy éve“, és beígérte a tizennegyedik nyugdíjat. Az egyetlen párt, amely nem szavazta meg a száznapos programot és amely következetesen figyelmeztetett az osztogatás és a felelőtlen ígérgetés veszélyeire, csak hajszálnyival tudta meghaladni a parlamentbe jutási küszöböt.
Az MDF, mert róluk van szó, négy évvel később már nem jutott be a Parlamentbe. A magyar választók azért büntették meg, mert előállt az egyetlen reális (Bokros Lajos által kidolgozott) tervvel, amely kezelni tudta volna Magyarország gazdasági problémáit, de bizonyára nagyon idegesítően hatott az is, hogy az MDF előre figyelmeztetett az osztogatás veszélyeire. A felelősséget magán viselő választó ezért alibista módon nem mondhatja azt, hogy (a politikusok közül) senki sem szólt előre, hogy mindenki hazudott, hogy nincs reális alternatíva, és ezzel senki sem meri szembesíteni a társadalmat. Ez a komoly bűnlajstrom fölöttébb irritálhatta a magyar társadalmat, amely meg is szabadult az MDF-től (a párt bukásának persze több oka is volt, de a választók ostobasága messze a legfontosabb). 2010 után a magyar politikai élet el is jutott oda, hogy nincs egyetlen párt sem, amely a szabad versenyen alapuló kapitalista piacgazdaságot védené, és támogatná (teljes mellszélességgel, nemcsak szavakkal, de akár tettetekkel is) a stabil, vállalkozóbarát környezetet, a külföldi tőkebefektetéseket és egy jól működő bankrendszert. Ehelyett jóformán csak abban különböznek, hogy milyen oldalról és milyen okok miatt utálják a kapitalizmust: kiszélsőjobbról (Jobbik), ki szociálliberális és zöld szempontból (LMP), ki nemzetpolitikai szemszögből (Fidesz), ki meg csak a hagyományok tiszteletben tartása végett (MSZP). És persze mindannyian a népszerűségre való tekintettel, hisz a lakosság nagy része is utálja a piacgazdaságot, a multikat, a külföldi tőkét, meg a bankokat, egyszóval mindent, ami egy kis, nyitott és sebezhető (mert nagyon eladósodott) keletközép-európai ország számára életbevágóan fontos a sikerességhez. Hogy a kontraszt még nagyobb legyen, utazzunk most egy nagyon távoli bolygóra: „A kormány úgy fog viselkedni, mint egy felelősségteljes család vagy vállalat. A kiadások hosszú távon nem haladhatják meg a bevételeket…A rendszert átalakító változások mellett ezért a kormány a következő intézkedéseket javasolja: az állami költségvetésből finanszírozott bérek 10%-os csökkentését és három évre való befagyasztását… az összes állami szociális juttatás 10%-os csökkentését és három évig változatlan szinten való hagyását, a nyugdíjak befagyasztását 2011-ben… a születési és temetési támogatás megszüntetését…“
Az idézet nem egy távoli galaxisról jött, hanem a csehországi TOP 09 párt programjából való, a 2010-es parlamenti választásokon a párt megszerezte a szavazatok 16,7%-át, Prágában a legerősebb párt lett 27,3%-kal. Egy közeli ország, mégis olybá tűnik, hogy fényévekre van. Vajon egy ilyen programmal mire vitték volna a legutóbbi két magyar választáson? A felelősség Magyarország helyzetéért egyszerűen nem tolható át teljes egészében a politikai elitre, legyen az bármilyen felelőtlen és gátlástalan is. A választóknak vagy legalább egy kritikus részüknek is felnőttként kéne viselkedniük, ahelyett hogy újra és újra bedőlnek a meséknek.
Ezzel szorosan összefügg az értelmiség és a közgazdász-társadalom felelőssége is. Ők felrázhatták volna a választókat vagy legalább megőrizhették volna szakmai tekintélyüket. Többségük azonban csődöt mondott, és nem csak azok, akik beálltak az MSZP vagy a Fidesz mögé kampányolni. A humán értelmiségiek többségére kár a szót vesztegetni, mert nagyjából hasonló mértékben vetik el a kapitalizmust (és hisznek az állami beavatkozásokban), mint a lakosság meg az általa megválasztott politikai elit, csak legfeljebb szofisztikáltabb gondolatmenetek révén juttattak el ebbéli utálatukig és hitükig. A közgazdászok többsége pedig (a komoly szakmai színvonal ellenére) csődöt mondott abban, hogy élesen szembeszálljanak a populista osztogatással és az eladósodással, és egyszerűen, a többség számára is érthetően megpróbálják elmagyarázni annak veszélyeit. Egyrészt ezt nem tartották feladatuknak, úgy érezvén (s ez emberileg érthető is), hogy belemásznának a politikai sárdobálásba, másrészt meg figyelve a politikai diskurzust, teljes joggal gondolhatták úgy, hogy észérvekkel nem lehet túl sokra menni. Sokaknál személyes anyagi érdekek is lehettek a háttérben (remélt állami megbízások, pozíciók), amelyek miatt nem jó nyíltan összeveszni a politikával. Csakhogy a politikától való távolmaradás elvitte a szakmai tekintély és hitelesség egy részét is. Az ún. jobboldali vagy Fidesz-közelinek tartott közgazdászok például eléggé elkéstek azzal, hogy jórészt csak 2011-ben kezdtek el hangosan és nyíltan fanyalogni az Orbán-Matolcsy-féle gazdaságpolitikán. Az utolsó alkalom, amikor ezt még viszonylag hitelesen meg lehetett tenni, a 2006-os ígéretdömping volt. Aki a 14. nyugdíj felvetése után sem sokallt be, és elintézte azt valami hümmögéssel arról, hogy kampány van, azt nem lehet igazán komolyan venni, amikor öt év múlva ismer rá a Fidesz hibáira.

Még sötétebb a kép a hosszú és lehangoló gondolatmenet végére érve, mert nem látni azt a politikai erőt (és a mögé felsorakozó választókat meg a mellette vagy eszmerendszere mellett kiálló értelmiségieket), amely vissza tudná hozni a politikába a megfontolt, piacbarát jobboldali gazdaságpolitikát és a populizmus ellensúlyává merne és tudna válni. Pedig Magyarországnak most erre volna a legnagyobb szüksége. A Fidesz, beleértve annak minden vezető politikusát már rég kollektíve alkalmatlanná és hiteltelenné vált erre a feladatra. Egy igazi magyar tragédia.

A Látó 2012.01.01. 13:51:13

@Mária:
Szerintem te túl optimista vagy!
Az értelmes (félig értelmes)emberekkel nincs különösebb baj, csak azok nehezen mozdulnak, mert értelmesek és átgondolják, mérlegelik a helyzetet, milyen alternatívát nyújtanak nekik és ki - milyen - a V E Z É R ! Mert a nélkül nem megy!
A többivel nincs gond:
- egyszerű jelszavak kellenek
- gyűlöletbeszéddel felheccelve, elrejtőzve a tömegben tombolhassanak
- kell nekik egy Cipolla aki erősen hat rájuk.
Na, ezek eddig megvoltak!
Most van baj!

okossan 2012.01.01. 14:01:50

Örzse néni, neked van munkád?

Örzse néni 2012.01.01. 14:05:09

@kamionsofőr: Én már nyugdíjas vagyok édes fiam. Végigdolgoztam több mint 45 évet a téeszbe.
De sok fiatallal még felvenném a versenyt amilyen ivós mulatós kábítós lusta népség van manapság csoda, hogy kapok nyugdíjat egyáltalán.

kvadrillio 2012.01.01. 14:08:02

"Lady Gaga hozta el 2012-t New Yorkba
Lady Gaga hozta el 2012-t New Yorkba
A Times Square-en százezrek előtt ereszkedett le
a legendás kristálygömb. Justin Bieber is fellépet"

NU, EZ A BAJ !
HA EZ AZ IJESZTŐEN RANDA ELTÜNNE A FÖLDRŐL, ELHINNÉM, HOGY ITT A VÁLTOSZÁS SZELE !

de ameddig erőszakoltan tolják a pofámba ezt a rusnya állatot, addig kételkedek.......

komissarlajos 2012.01.01. 14:09:14

@vmalcsik: Római katolikus vagyok, te Földközi tenger melléki!!!

kezedaszádelé 2012.01.01. 14:10:32

@stevie-w:

mondjuk ez a jegybanktörvény is megérne egy misét...
egy hónapja a görög csőd előtt a Németeken kívül majdnem minden Európai vezető arról nyilatkozott, hogy az EKB-nak kellene megvenni a görög részvényeket.

A jegybanktörvény kb. ugyanezt a célt szolgálja hazai viszonylatban.Az MNB-vel kívánják megvetetni az adósságot ami persze többnyire rossz( bár lennének középtávon pozitív hatásai) de mégiscsak ugyanaz amit egy hónapja az EU vezetői akartak.

Ezt mint valami diktatúrára jellemző elemet bemutatni hazugság.

komissarlajos 2012.01.01. 14:12:51

@Örzse néni: Nélküled élhetőbb lenne ez a kis ország. (Harcom, magyarul)

lolperec 2012.01.01. 14:15:52

lol, közgazdászok magyarázzanak?
a valóvillán meg mónikasón nevelkedett népességnek? haha :D

egyértelmű, hogy a szélnekeresztett budapesti liberál népek mókáznak ebben a társaságban. Nem tudom mit vártatok tőlük.

Én mondjuk azt várnám, hogy vállalják magukat.
Ilyen kamutémák mögé bújni szerintem erősen visszatetsző, lásd az első komment és alatta.

Ugyanakkor kétlem, hogy érdemi munkával sikerre vinnék a kis szervezetüket, marad a hangulatkeltés, abban mindigis jók voltak. ;)

Örzse néni 2012.01.01. 14:20:05

Ez a lajos jó nagy bunkó egy zsidógyerek lehet.
A részeges anyádat megerőszakolta egy vak rabbi a mosókonyhában ezé vagy ekkora szaros?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.01.01. 14:28:38

egyre inkább látszik mennyire súlytalan f@szcibáló banda ez a milla izé.
nevetséges, már a felháborodás szintjét sem tudják elérni, csak a fáradt unott legyintést.

petraeus 2012.01.01. 14:59:44

@3dom'f'speech: Biztos vagy te ebben? Melyik nyugati demokraciaban is lehet nepszavazast tartani korlatlanul? Hol lehet peldaul az alkotmanyt nepszavazassal megvaltoztatni vagy nemzetkozi szerzodeseket? Vissza lehet-e allitani a halalbuntetest, eltorolni egyes adokat, stb.? Ne a demokracia szo etimologiajat elemezgessuk es ne is egy 2000 eves varosallam tortenelmet, hanem a letezo demokracia modellekkel foglalkozzunk. Es a letezo modellek kozott szerencsere mindenhol korlatozva van a szent demosz...

bruhahahahihihi 2012.01.01. 15:08:09

Micsodaaaa??? Itt nem lesz Választás a Fidesz Csaló választási törvénye szerint!!!!
ITT ELZAVARÁS LESZ ÉS SZÁMONKÉRÉS!!!!!!!!!
A Fidesz banditák és kiszolgálóik és seggnyalóik is el lesznek kapva...s MINDEN VISSZA LESZ CSINÁLVA népi akarattal egy tollvonással amit a fiDESZ nEMZETI sZAROK CSINÁLTAK.
ÉLJEN AZ ÚJ ELLENÁLLÁSI MOZGALOM!!!! Csatlakozzon mindenki az LMP által meghírdetett akcióhoz párttól függetlenül. LEGYENEK SZÁZEZREK HOLNAP 5 KOR AZ OPERÁNÁL!!!!!
VIDÉKIEK GYERTEK! Lehet hogy Nemzeti Banda elzavarása lesz!
ÁLLÍTSUK VISSZA A KÖZTÁRSASÁGOT!!!! FIDESZ ALKOTMÁNY NEM A MAGYAR NÉPÉ!!!!

Mária 2012.01.01. 15:10:13

@kezedaszádelé:

"Az MNB-vel kívánják megvetetni az adósságot"

Valamit félreértesz :)

Az MNB a magyar állam tulajdona. Az adósság a magyar állam adóssága. Ha a magyar állam saját maga veszi meg magától az adósságát, az azt jelenti, hogy a LÉTEZŐ pénzét átrakta a teli zsebéből az üres zsebébe.

A hiány attól még ugyanúgy hiány marad. Csak nem az addig üres zsebéből hiányzik a pénz, hanem abból, amelyikben addig tartotta.

Mária 2012.01.01. 15:12:52

@lolperec:

"Nem tudom mit vártatok tőlük."

Mondjuk azt, hogy ne járassák le az ostobaságaikkal úgy összességében azoknak a kezdeményezéseit is, akik valóban komolyan gondolnák a saját dolgaikat.

okossan 2012.01.01. 15:19:20

Örzse néni nyilas.

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2012.01.01. 15:24:01

Hihetetlen cinizmussal dolgozik a magyar demokrácia lebontásán ez a Millának nevezett gyurcsányista bohóctársulat. Hőzöngenek az utcán, tolják előtérbe a százszorosan megbukott liberálbolsevik arcokat, és fennen bizonygatják, hogy urbánus, magyarellenes, internacionalista kisebbségként ők hivatottak arra, hogy a magyar nép elsöprő többségének akaratát felülbírálják. De sajnos csalódás vár rátok, kedves puccsisták. Amíg a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség van kormányon, addig nem fogunk leszámolni a magyar demokráciával a ti kedvetekért. A mi hazánkból sem IMF-gyarmat, sem brüsszeli protektorátus nem lesz. Magyarország sorsa a magyar nép kezében marad, és választásokon dől el - és tisztességes választásokon az ilyen szélsőbaloldali akciópártocskák, mint a tiétek, az 1%-nyi drogos kisebbségen kívül senki szavazatára nem számíthatnak.

1000 dolláros kérdés: Hány választáson kell még szétzúznunk az SZDSZ-t ahhoz, hogy végleg eltakarodjatok a történelem szemétdombjára?

kvadrillio 2012.01.01. 15:39:09

origóról ...Így változik meg az ország 2012-ben.....cikkből....egy GONDOLKODÓ HOZZÁSZÓLÁS:

"csipu13 2012. 01. 01. 11:31
Csak egy kérdés: ha nem vagyunk köztársaság, akkor minek köztársasági elnök? "

télleg, ha nem vagyunk köztársaság, minek a köztársasági elnök ?????

kvadrillio 2012.01.01. 15:40:42

...én tudom, hogy minek : AZÉRT HOGY TUDJON VENNI MÉG 3 INGATLANT ! :o)))))

2012.01.01. 15:43:14

Miért vagyok én véglény, ha véglényeket említek, drága libernyákok? Tán bezárom a kört? :)

Kalmár 2012.01.01. 15:49:12

@troll ellenpólus: Nem érdemes szétzúzni. Mindig összefújja a szemetet a szél. Jól van ez így, pár drogos, buzi szabadságharcos, hülyét csinál magából időnként.Betépve nyilatkozgatnak zavaros dolgokról, majd elnevezik magukat valami hatalamas dologról. Szabad, demokrata, köztársaság, milliók, stb. Ettől még egy törpe párt marad. A millát pedig legfeljebb a tizedes vesszó után lehet értelmezni..
A tömegtüntetésüket nem lehetett jól látni, mert eltakarta őket a 8 újságíró, aki kivonult dőrén:)

Kalmár 2012.01.01. 15:52:44

@kvadrillio: Tényleg, ha az Alkotmányba is rögzítették, hogy Magyarország államformája köztársaság, akkor miért olyan ökrök egyesek, hogy nem értik?

petraeus 2012.01.01. 16:10:00

@Shaq: Vegul is jogod van szarmazas alapjan megitelni embereket. Ha neked ez jo.

A felvetett problemakkal kapcsolatban:

Igen azonos jogokkal rendelkezel mint barmelyik gazdag ember, az hogy az erdekervenyesito kepesseged joval kisebb illetve hogy az orszag korrupt az egy masik kerdes, de ez nem a demokraciabol hanem sajats magyar mukodesebol kovetkezik.
A gazdsagi amokfutasokhoz mi koze van a demokracianak? Valasztott vezetoink tulsagosan is korruptak es alkalmatlanok de ez nem a rendszerbol kovetkezik, egyebkent meg a szocialis kiadasok nem demokracia hanem szocialpolitikai es gazdasagi kerdesek.
Azokat a gorogoket kerdezzek meg a megszoritasokrol akik ugyanugy mint a magyarok orommel koltottek hitelbol, joval jobban elve mint amennyit megtermeltek? Az alterativa meg az allamcsod lett volna ugyanis meg igy megszoritasok utan (kamat teher nelkul) is tobbet koltenek mint amennyi adot befizetnek...
Az hogy ki mennyit kolt a hadseregre az nem jelent semmit, barcsak EU is annyit koltene mint USA, a vilag egy eleg szar hely EU n es USAn kivul...
Lerohanas ugy nem az o demokraciajukrol szol, hanem a nyugat erdekeirol, az eletformankrol, ha valaki ezt veszelyezteti akkor annak kovetkezmenyei vannak, es bizonyos esetekben ez egybeesik a helyiek akarataval, erdekeivel, idonkent meg nem...
A szolasszabadsag kerdeseben egyetertunk, en az amerikai teljes szolasszabadsag hive vagyok ha akarsz legyel naci, komcsi, holokauszt tagado, peacemonger, ez a te dontesed.
Es vegul, a demokracia egy keret amit sokfelekeppen lehet feltolteni tartalommal, es persze hogy van alternativa (naci-komcsin kivul) csak en nem akarok az alternaivakban elni, inkabb a demoraciat valtoztatnam, igazitanam.

kezedaszádelé 2012.01.01. 16:50:55

@Mária:

ebbe most szerintem ne menjünk bele mert messzire vezet,röviden a terv inkább az, hogy a jegybank joga van pénzt teremteni, tehát az adósságot inkább frissen nyomtatott ropogós pénzzel akar(hat)ják megvenni, és így elinflálni az adósságot.

+ ami a jegybankban van 30M euró az majdnem teljes egészében IMF hitel sokkal több mint amennyit mi fel akarunk venni

++ Az MSZP-SZDSZ egyszer már a DEMOKRÁIA jegyében simán ugyanúgy elköltött egy adagnyi jegybanki tartalékot, meg is lett az eredménye, szét is shortoltak minket.(Igaz ők kevesebbet hagytak a kasszában, mint amennyit a FIDESZ tervez,)

Dirty Harry 2012.01.01. 17:11:59

@Mária: szerintem te a haza és haladás nevű társulatot keresed, egy bloggal arrébb. ez meg itt szemlátomást nem a szakmázás, hanem a komolytalan baloldaliság és a buliforradalom terepe. oszoljunk, nincs itt semmi látnivaló.

testverem 2012.01.01. 17:15:35

hogyan toltotte fel a videot
ha esetleg leirna?
koszonom!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.01.01. 17:25:30

@3dom'f'speech: ebből a felsorolásból csak véletlen maradt ki Orbán (Orsós) Viktor, igaz?

CyberChild 2012.01.01. 17:58:06

@fvipera: Szép hosszú bejegyzés, magyarok számára szomorú, de tényszerű megállapításokkal. Számomra az a legérdekesebb, hogy senki nem reagált semmit rá. Az idegenszívű ballibek valószínű egyetértenek vele, a fülkeforradalmárok, rasszisták, szabadságharcosok meg talán nem tudnak mit kezdeni vele: ki a fene jön ezzel a szöveggel ? Egy szlovák troll, itteni ballib ottani spanja, egy pozsonyi zsidó vagy cigány ? Vagy Slota álruhában ? (Biztos, hogy kis hazánk ellensége, csak egyelőre nem lehet megfogni.) De izgatottan várom, hogy mikor fogja valaki megvédeni a magyarok becsületét. Amúgy a hallgatás meg...Na ! Hajrá!

rosztovgrof 2012.01.01. 18:09:17

@fvipera: Köszönöm!

Messziről jött ember azt mond, amit akar...Ez esetben az igazat, a teljes igazat, csak az igazat.

Szégyellje magát mindenki! Hofi után: akinek nem inge ne vegye magára, de akinek igen az öltözködjön fel már!
Bezzeg Szlovákia!Bezzeg Csehország, bezzeg...

flippant 2012.01.01. 18:40:33

Ez mi? Valami vadkender legalizáló reklám? A tag szvsz már szétfüvezte a maradék agyát, de ha tud hejessen írni akkor még lehet valami esélye a 2/3-nál.

MACISAJT 2012.01.01. 18:49:12

A tragikomikus az hogy most ugyanazok a bal-és/vagy hiszteroliberálisok játszadoznak az "alternatív köztársasági elnök" ötletével- ami ugyebár közvetlen elnökválasztási rendszert feltételez-
akik még 21 évvel ezelőtt ez ellen a rendszer ellen hazudtak mindent az un. "négyigenes népszavazás" alkalmával, amikor göncz árpádot akarták pozícióba juttatni..:)

jazzcool 2012.01.01. 19:21:53

a Milla számára sorsdöntő lehet az "alternatív elnök" személye. ha sikerülne egy szuggesztiv, tömegeket magával ragadni képes "elnököt" találniuk, akkor van jövő a szervezet előtt. ha nem, akkor szép csendesen elhal.

CyberChild 2012.01.01. 19:32:58

Csak egy (helyeslő) komment érkezett fvipera bejegyzésére! Semmi ellenvélemény ? Cáfolja már meg valaki azt a rengeteg nemzetromboló kijelentést! Annyi okos hozzászólás és mások alázása után sokaknak biztos csuklóból menne...a végén még a millások nem tetszik a rendszere fog erősödni ?

VonS 2012.01.01. 19:46:03

@CyberChild: Tessék, én reagálok rá. Szerintem minden szava fájdalmasan igaz. Egy mérsékelt jobboldali piacbarát, egyéni felelősséget kiemelő gazdaságpolitika nélkül ebből az országból nem lesz semmi. És valóban az a legnagyobb tragédia, hogy a láthatáron sincs ilyen csoportosulás.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.01.01. 19:59:48

KIRÁLY PROGRAM

Megébredek kakasszóra,
S látom, még csak négy az óra,
Szörnyen indul ez a hetem!
Kakast még ma lelövetem!

Hatkor felbömböl egy szamár,
Le kell fejeztetnem, ha már
Ily zajosan nyughatatlan.
Hú de jó e meleg paplan!

Tízkor felkelt szörnyű szolga,
Mért nincs ennek máshol dolga?!
Kávéját míg népem issza,
Hanyatlok az ágyra vissza.

Merénylő jő, majdnem lelő,
Ámde testőr ugrik elő,
Bumm a fejbe, át az agyon,
Velős lett a párnám nagyon!

Itt az idő, vár a munka!
Bő reggeli, szaftos tunk a
Kenyérbéllel s rá egy whisky,
Jöhet világítás, díszki- !

Testőreim, akik delik,
Koronámat rám emelik,
S máris itt az ebédidő,
Aki satnya, hamar kidő’,

Ám én jól bírom a tempót,
Gyomrom is ép, fogam sem pót,
S mint hívő az ostyát misén,
Megeszem a vasat is én!

Őzgerinc és homár hegyek
Után rögvest ágyba megyek.
Déliek csinálják ezt a
Dolgot jól: egy kis szieszta.

Uzsonnára fölébredek
S filmet nézek: Bruce-ok, Brad-ek,
Arnold-ok és Sylvester-ek…
Hasuk kocka, izmuk kerek.

No, irány a konditerem,
Az edzőm is hopp!, ott terem,
S lüktet, mint a gitárhúrok,
Én meg nézem: szemre gyúrok.

Nem csoda, ha megéhezem,
S libacombért nyúl a kezem,
Szelíden reng bájos tokám,
Böjtre soha sincsen ok, ám!

Lefekvéshez üres gyomor?!
Szegény ember ettől komor.
Fogadjátok meg kis dalom:
Zabálj, boldog birodalom!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2010/03/kiraly-program.html
:)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.01. 20:29:38

Elfogadták már Lázár Szarjankó beterjesztését?

- csak 30 évente lesz választás
- csak 150 cm mély, felcsúti kötődésű, sose dolgozott, focistaagyú, kreolbőrű, O.V.monogrammú alak lehet m.elnök és köztársasági elnök és király egyben

Hogy tudsz a tükörbe nézni szarházi? / ja nem éred fel/

Hányszor elmondta a Fidesz a Gyurcsány-kormány idején, hogy a parlament köré épített kordon a kormány gyávaságának a jele, akik elzárkóznak a néptől, mert félnek tőle. A kordon a fideszes retorikában az elcseszett gyurcsányizmus kulcsszimbóluma volt. És nem csak mondták, de a Fidesz képviselőcsoportja 2007 február 2-án le is bontotta a kordont, egy jogszerűtlen lépéssel szembeni jogos akcióként indokolva lépésüket. És azt is hányszor elmondták a kormányváltás után, hogy bezzeg most már nincs kordon, október 23-án is "ünnep kordonok nélkül" zajlott. Orbán Viktor a 2010-es választások előtt, a budapesti Syma-csarnokban tartott kampányzárón azt mondta, azért kellettek a kordonok a parlament köré, hogy a hatalom birtokosai a polgároktól nem zavartatva foszthassák ki és rombolhassák le az országot.

is 2012.01.01. 20:35:59

@Mária: az nem zavar, hogy akiket kérsz, pont azokat kapod? te is úgy vagy, hogy van egy álomképed valami szüke hercegről, fehér lovon, aztán 20 év alatt volt itt sokszáz politikus, na abból egy sem, de biztos van valahol az a szőke herceg. ni itt egy újabb! ja, az sem a szőke herceg.

volt 2010-ben egy fiatal közgazdászokból álló csapat, akik a választási programok elemzésére vállalkoztak. tudod, hogy hány komment volt az oldalukon? ha 100, akkor már sokat mondok.

@VonS: Bokros Lajosnak hívják, itt volt 2010-ben utoljára. Te rá szavaztál?

egyiptomi ugróegér 2012.01.01. 20:36:05

@Hétfőn 6-kor népi "Operabál", legyél ott!:

Baszdmeg, te beteg fasz, te tényleg 24 órában ezt a propaganda szöveget nyomod? Ki fizet ezért? Már figyellek egy ideje, az összes rohadt blogon ott vagy és nyomod ezt a balliberális hányadékot. Nincs neked munkád, életed, családod? Vagy lehet, hogy éppen ez a munkád?

Akaszd fel magad.

is 2012.01.01. 20:42:45

@3dom'f'speech: hát ha te vagy a többség, akkor Magyarországra keresztet lehet vetni. lehet, hogy iagazd van, és tényleg lehet, hogy a magyarok többsége olyan, mint te vagy. de ez egy igen szomorú dolog lenne. most nem kezdem el magyarázni, hogy miért, mert ha igazad van, akkor nem vagy képes felfogni.

is 2012.01.01. 20:44:37

@MACISAJT: jó a képzelőerőd, és bármit bármivel össze tudsz kötni. 1643-ból nem tudsz még valamit hozzácsapni, ami az előre kigondolt ítéletedet (Virág elvtárs) táamsztja látszólag alá?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.01. 20:52:22

Nincs alternatíva. Csak baloldali pártok vannak a parlamentben. :(

CyberChild 2012.01.01. 20:56:30

@VonS: Köszi, a második egyetértő hozzászólás a Tiéd, ellenvélemény meg sehol, pedig feltétlen Fidesz meg Jobbik hívek lelkesen puffogtatnak, amíg csak anyázni kell.
Valamiért úgy érzem, Te szívesen vennél egy mérsékelt, az országért elkötelezett tisztes jobboldali kormányt. Ha így van, akkor lenne három kérdésem: szerinted hol vannak a polgári mérsékeltek most, és miért hallgatnak? Nem lehet, hogy a Te hiányérzeted, meg a milla mozgalom megjelenése minden világnézeti különbség ellenére közös okból fakad ? El tudnál képzelni olyan balközép kormányt is, amely szintén egyéni felelősségvállaláson alapuló tisztességes kormányzást folytatna?

3dom'f'speech 2012.01.01. 20:56:39

@fvipera: a szerző egy gyurcsányipojáca által kilóra megvett gerinctelen senki, ezért a véleménye = 0,0

3dom'f'speech 2012.01.01. 20:58:01

@is: te csak egy vén komcsi vagy, súlyos felelősséggel azért hogy csermanekfattyú és gyurcsányipojáca itt garázdálkodhatott, ezért nem releváns, hogy mit fröcsögsz

3dom'f'speech 2012.01.01. 21:00:16

@petraeus: ergo nem létezik vegytiszta néphatalom, mint ahogy vegytiszta piacgazdaság sem létezik, bármit hazudnak is a liberráltak :)

CyberChild 2012.01.01. 21:17:39

@3dom'f'speech: Na végre valaki megadta a régóta várt választ! Már aggódtam, hogy senki sem lát át a szitán. Most már nyugodtan fekszem le...amúgy meg 'le style c'est l'homme', ahogy a művelt angol mondja.

lolperec 2012.01.01. 21:47:29

@Mária: jajhagyjálmár, ebben az országban mindenki csak helyezkedni tud. Ott vannak a rendvédelmi akárkik, ők is mindjárt pártot alapítanak.

A gazdasági helyzetnél engem sokkal jobban sokkol, hogy mennyire elvakult és elbutult emberek tömegei vannak ebben a kis völgyben. Eleve már múlt évben borogatni kellett volna az asztalt, amikor az egykulcsos szjával beszopta a többség, de csak addig jutottak, hogy most tapsolnak, mert Gyurcsányt elvitte a rendőrautó.
Ennek a népnek ez kell, a műsor, még ha beledöglik is.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.01.01. 22:04:43

@MACISAJT: azért ez nem ilyen egyszerű ám kijelenteni.

vannak neoliberálisok, szemléletük kapitalista, pragmatikus és antinacionalista, prototípusuk Kóka.

vannak szabadosak, szemléletük nihilista, idealista és jogvédő (pl. feminista), prototípusok akár Karsay kisasszony is lehet.

vannak szabados balosok, szemléletük idealista, kommunisztikus, környezetvédő, jogvédő, prototípusuk Schiffer.

és remélem vannak olyan konzervatív liberálisok, akik ugyan felismerik a pragmatika szempontjait, a szabad és így mesterséges torzulásoktól mentes növekedés érdemességét az éles próbára, viszont emellett és ez utóbbi cselekvésüket (pontosabban: anticselekvésüket, végső soron destrukciót) korlátozza a népi tapasztalat (a használható hagyomány) által kijelölt (logikus) keretrendszer.

visszatérve az eredeti témához, Göncz mögött ott álltak a Kóka-félék elődei és a Schiffer-félék elődei is, a Milla mögött viszont én a szabadosakat sejtem, nem pedig előbbieket vagy épp a hipotetikus konzervatív liberálisokat. maximum Schifferék állhatnak mögöttük fél lábbal.

tehát az állításod véleményem szerint hamis.

sarpad 2012.01.01. 22:50:40

@Shaq: Ha érdekel, hogyan támogatom a civileket, akkor látogass el a www.kretakor.eu honlapra, vagy a krétakör facebook oldalára. Az alternatív elnökválasztás egy kampány, ami arról szól, hogy ki, mit tart fontosnak, támogatandónak. Én nem egy elnök vagyok, hanem egy civil, aki elmondta a véleményét. Magad is eljuttathatod a videódat a kampány szervezőinek, és elmondhatod, hogy szted ma mivel kellene egy elnöknek foglalkoznia. Az én véleményem az, amit elmondtam. Te jössz.

sarpad 2012.01.01. 22:54:14

@vmalcsik: Bár sem zsidó, sem cigány nem vagyok, ha az olyanok, mint Te, nekiállnátok eltaposni az előbbieket, akkor inkább közéjük állnék, mint hogy villogjak a többség soraiban. Boldog Új Évet Neked is!

sarpad 2012.01.01. 22:55:47

@3dom'f'speech: De honnan tudod, hogy Te vagy a többség? Együtt laktok mind?

sarpad 2012.01.01. 22:58:26

@Szalacsi_Dezső: Bőrszín, orrméret, hanghordozás, rajta van a Nagy Titkos Listán, meg talán az, hogy aki ma jogvédelemről, meg civilekről beszél, az csak zsidó vagy cigány lehet. Esetleg még buzi.

sarpad 2012.01.01. 23:03:24

@SzJ1982: Ez most betalált. Kicsit beszartam, de szerencsére mindig rajtam van a lányom pelenkája. Arra ügyelj, hogy amikor majd mészárolnak minket, nehogy véletlenül Te is bekeveredj a tömegbe.

sarpad 2012.01.01. 23:05:38

@jog-ász: Fárasztó, egyetértek. Engem arra kértek a szervezők, hogy kommenteljek magam is. Egyelőre csak a szart kaparom magamról, kérdésig, vitáig még nem jutottam.

sarpad 2012.01.01. 23:07:16

@kamionsofőr: itt egy szál nyilas nincs, trollok vannak - gondolom egy részük pénzért

sarpad 2012.01.01. 23:08:12

@SzJ1982: tökéletes, kár, hogy nincs hozzá kép

sarpad 2012.01.01. 23:09:32

@SzJ1982: ha annyian nem is, de vagyunk egy páran

sarpad 2012.01.01. 23:13:36

@Mária: attól még, hogy nem vagyok közgazdász, attól még érthetek valamihez. Vagy az kizárt? Egyébként egyetértek. Nem tenne valamit az ügy érdekében? A szervezők mind társadalmi melóban teszik azt, amit. Maga is csatlakozhat, és ha vannak olyan közgazdász ismerősei, akik szívesen összefoglalnák egy percben, hogy mi itt a baj, ésa mit kellene tenni ellene, akkor a kamerával már ne is foglalkozzon, azonnal küldjük a "stábot".

sarpad 2012.01.01. 23:15:14

@villamos alóli kacaj: Ismered? Mert akkor felkérhetnénk egy videóüzenet erejéig.

sarpad 2012.01.01. 23:17:16

@Sir Galahad: Volna ötleted, merre kellene haladni? És főképpen, hogy milyen eszközökkel? Komolyan kérdem.

sarpad 2012.01.01. 23:20:56

@kezedaszádelé: Az utolsó bekezdéssel egyetértek. A többiről nincs olyan pontos információm, mint Neked. De azt azért nem tudhatod, hogy mekkora az elégedetlenség. Hacsak nincsen a kezedben egy átfogó statisztika a témában.

sarpad 2012.01.01. 23:23:42

@stevie-w: Egyetértek. Sztem még nem telt el elég idő ahhoz, hogy a kevésbé tájékozottak felfogják, mit veszíthetnek, veszítettek el.

sarpad 2012.01.01. 23:27:02

@Örzse néni: Ezt most nekem mondtad? Bár tudom, hogy az egész arra megy ki, hogy a leírt ordenáréság hatását vizsgáld, miután az lenne a cél, hogy ez a blog valami vitahely legyen, azért azt muszáj megjegyeznem, hogy sajnálom.

sarpad 2012.01.01. 23:36:36

@fvipera: Egyetértek. Ebben a kis egyperces akármiben épp azt próbáltam kifejezésre juttatni, hogy 20 év után érdemes volna azt reklámozni, ami önmagától is működik. Ide tartozik minden magánvállalkozás és civil kezdeményezés. És arra is próbáltam utalni, hogy az utóbbiaknak és az előbbieknek valahogyan egymásra kellene találniuk. Nem tudom, mivel lehetne ezt serkenteni, de az biztos, hogy amíg a társadalom aktív, innovatív és szolidáris csoportjai nem fognak össze, addig csak ez a dagonya marad, ami azon túl, hogy elviselhetetlen, még veszélyes is. Ha esetleg volnának ötleteid a megoldásról, az első lépésekről, megosztanád azokat velünk?

sarpad 2012.01.01. 23:40:53

@Mária: Az egy percben elhangzottakból melyik volt ostobaság? Komolyan kérdem.

sarpad 2012.01.01. 23:46:42

@jazzcool: Egyetértek. Kit javasolsz?

kamilla12 2012.01.02. 00:29:25

@TrueY: itt mintha az lenne a cel, hogy legyen alternativa, hogy legyenek "uj arcok, valos ugyek", nem?

Örzse néni 2012.01.02. 01:04:38

@sarpad: Csak azt kérdem édes fiam, hogy miért nem arról írsz ami történik a világban csak fantáziálgatsz marhaságokat? Az előre visz?
Olvasd el mi folyik izraelben, más oldalakon leírják nem ilyen hazudós szégyenteljesek:

kuruc.info/r/4/90201/

Szégyelljétek magatokat, holnap el is mondom a piacon miket csinyáltok! Csak mosdassátok a zsidókat meg a cigányokat mindég ez aljasság.

magyar ember teli szájjal 2012.01.02. 07:40:30

@Mária: maximálisan egyetértek. Most betonozzák be a Fideszt kb. 100 évre.

Mária 2012.01.02. 08:56:58

@lolperec:

"A gazdasági helyzetnél engem sokkal jobban sokkol, hogy mennyire elvakult és elbutult emberek tömegei vannak ebben a kis völgyben."

Az előbb olvastam a Munkahelyi terror blogon a tegnapi poszt alatt Hagyma válaszát a tegnapi kommentemre, nagyon elgondolkodtató.

Hagyma beírta, hogy neki semmi baja azzal, hogy a Magyar Köztársaság elnevezést átírták Magyarország elnevezésre, mert úgyis mindenki azt használja.

Mire én beírtam neki, hogy ugyan mit szólna, ha egy reggel arra ébredne, hogy Obama elnök az összes hivatalos táblán meg papíron átírta a "United States of America" elnevezést sima "America" névre, mert úgy is mindenki azt használja.

Elsőre Birca írta be válasznak, hogy azt nem tehetné, mert az USA-ban nem lehet csak úgy átirkálni az alkotmányt.

Utána Hagyma is beírta, hogy azt nem lehetne, mert az USA-ban ha valaki trükközni kezd, arra nem csak a fél ország kapja fel a fejét, hanem a teljes társadalom.

Azok is, akik egyébként az aktuális elnököt megválasztották.

(Nem szó szerint idéztem a két kommentet, hanem a lényegét. Szerintem elgondolkodtató.)

MACISAJT 2012.01.02. 10:33:54

@Mária: ("Szerintem elgondolkodtató")

Szerintem is elgondolkodtató, miféle hülyeség képes példaként Magyarországot
a júeszéj-el összevetni..:)

Utóbbi Nagy-Britannia 13 amerikai gyarmata 1776. július 4-én a függetlenségi nyilatkozat elfogadásával alakította meg az Amerikai Egyesült Államokat.
Majd a 19. század elején megvásárolták I. Napóleontól Louisiana francia gyarmatot, a spanyoloktól megszerezték Floridát, majd Mexikótól háborúban elhódították a mai Texas, Új-Mexikó, Kalifornia, Nevada, Arizona és még néhány állam területét. A jórészt indiánok lakta területeket fokozatosan európai bevándorlók foglalták el, lényegében kiirtva az őslakosságot. Az új területeken a század folyamán egymást követően hozták létre az új államokat, amelyek csatlakoztak az Unióhoz.

Majd 11 déli állam (Texas, Louisiana, Mississippi, Arkansas, Tennessee, Alabama, Georgia, Florida, Dél-Karolina, Észak-Karolina, Virginia) kivált az Unióból, és Richmond fővárossal megalakították az Amerikai Konföderációs Államokat, ezzel kitört a polgárháború ,majd 1867-ben Oroszországtól megvásárolták Alaszkát.

A mai napig ezen egyesült államok léteznek, külön jogrendszerrel, törvényekkel stb.

Mária 2012.01.02. 10:46:08

@MACISAJT:

1. Egy darab közös alkotmányuk van.

2. Az egyes államok törvényei nem mehetnek szembe a szövetségi jogszabályokkal.

3. Nem cáfoltad azt az állításomat, ami szerint ha az USA-ban akar valamelyik párt sunyiskodni, akkor nem csak az ellenzéke kapja fel a fejét, hanem a saját szavazótábora is, mert ott azok sem vakok.

MACISAJT 2012.01.02. 11:46:11

@Mária: ("3. Nem cáfoltad azt az állításomat, ami szerint ha az USA-ban akar valamelyik párt sunyiskodni, akkor nem csak az ellenzéke kapja fel a fejét, hanem a saját szavazótábora is, mert ott azok sem vakok. ")

Mucikám, a Bush-Gore választás és a floridai szavazatszámlálás(megspékelve az USA Legfelső Bíróságával ) története után nekem már énekelhetsz a "demokráciáról"..:)

Akkor már inkább a kétharmados "diktatúra"..:)
(tényleg, 94-98 között, az mszp-szdsz kétharmd az nem volt diktatúra?)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.02. 11:53:36

@kamilla12: "@TrueY: itt mintha az lenne a cel, hogy legyen alternativa, hogy legyenek "uj arcok, valos ugyek", nem?"
És az kinek lenne érdeke? Melyik parlamentimerőnek? Örülnek, hogy ott vannak ês tömhetik a saját és a haverok zsebét! Az emberek még mindig a fityesznek tapsikálnak! Bohócország!

Mária 2012.01.02. 11:56:03

@MACISAJT:

Ez frappáns visszavágás volt!

Kár, hogy amit írtál, annak köze nincs a kommentemhez :D

Csak így tovább!

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.01.02. 13:39:07

@sarpad: az összefogás jó szöveg, erőltetik is politikától underground zenéig mindenhol, mégis olybá tűnik, hogy leginkább a kikristályosodó, egzakt csoportok (melyek már a normázáson is túl vannak, nemhogy a viharzáson) képesek arra, hogy bázisuk (önmaguk jogán és nem a bekebelezés előbb-utóbb visszacsapó technikája által) növekedjen.

a magam részéről (amolyan hipotetikus konzervatív liberálisként - l. az előző hozzászólásomat) előbb fognék össze Gyurcsánnyal, mint feminista szabadosokkal. és ebből következve, illetve emellett szintén nem fognék össze olyan civil csoportosulásokkal, melyek normáival nem értek egyet. ugyanis ha a befogott orr és a közös haladás a jelszó, akkor akár Orbán is megfelelő lenne arra, hogy támogatásomról biztosítsam - de nem, sem Orbánnal és csapatával, sem más, az én saját normáimmal ütköző csoporttal nem fogok összefogni - ezt pedig azért írom le, mert úgy vélem, nem vagyok ezzel egyedül.

ezt látom problémának, Árpád. ugyanis ez a fogjunk össze a növekedés érdekében jelszavú, additív bázisnövelő technika pont ugyanazt eredményezi, mint ami a Jobbik esetében is történt, nevesül, hogy a bázist építgető, az előző (Kovács-féle) vezetést kiirtó, Fidesz-gyökerű új irányítás (Vona és Morvai - utóbbi egyébiránt immáron a Fidesz-köldökzsinórral együtt halványul) a 64 vármegyés és MIÉP-es radikálisokon át a futballhuligánokig (nem beszélve a táltosokról, turánhívőkről, a Kurul-Taj összeröffenések szervezőiről, militaristáktól stb.) mindenféle csoportot magába olvasztott, mely pedig ugyan kiadott egy additív bázisnövekedést, mégis akadályozza azt, hogy példámban a Jobbik valódi tömegpárttá váljon.

összefoglalásul azt kell mondanom, hogy a szabadosak a liberálisok Zagyva Gyulái - és ahogy a normális nacionalista is viszolyog a "skinheadektől" (boneheadektől) vagy a Szent Korona-tantól, úgy a normális liberális is szükségszerűen viszolyog például a radikális feministáktól vagy épp a queer-elmélettől.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.02. 15:11:03

@winternitz: De a kosztársasági elnököt a parlament választja. Tudtommal. Hogy akar elnök lenni valaki a parlamenti bohócok ellenére? Bemegy 30000 feldühödött bölcsész és az alkotmány asztalát a képviselők hámlokához tartva követelni fogja Kováts Zsé Teofil megválasztását?

kamilla12 2012.01.02. 15:48:50

@TrueY: szted az allamcsodkor is tapsikolni fognak a fidesznek? en mar most is ugy latom, hogy nem igazan tapsikolnak... engem nem erdekelnek ezek a parlamenti partok, pont ezert erdekel minden rajtuk kivuli kezdemenyezes, pl. ez is

sarpad 2012.01.02. 15:54:09

@Kusics Iván: Az öncélú radikalizmus ártalmas, egyetértek. Ugyanakkor kár volna kezdeti stádiumában azonnal lemondani lelkes civilek mozgalmáról. Nem minden ugyanarra való. Amiről Te írsz, az a politikai és a gazdasági racionalitás kérdése, amelyet más országokban jól működő pártok képviselnek. Nálunk azonban a politikai racionalizmus mára kiszorult a Parlamentből (mások szerint be sem került oda, amivel általánosságban nem értek egyet), ezért kérhető számon az a civileken, ami természetszerűleg nem az ő dolguk volna. Nekem nem probléma a radikális feminizmus, ha arra használják, amire való: figyelemfelkeltésre. Ha azonban bonyolult folyamatokat elemeznek beszűkült tudatú szabadságharcosok, akkor abból komoly bajok származhatnak. Ez történik Magyarországon most nagyban. Nekem is szükségem volna a racionális érvelésre, ezért is örültem a Te érvelésednek ezen a blogon. Jó lenne tudni (tudnunk), hogy kit támogassunk, ki mellé álljunk oda, aki majd biztosítja (legalábbis képviseli) számunkra, szavazók számára a racionális, de mégis életszerű Köztársaság kereteit.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.02. 21:38:39

@winternitz: ki is "ez az" oldal? A balos fityesz tagadása nem elegendő. Arra ott van a még borzalmasabb jobbik, de az ne legyen alternatíva. Ha alternatív megoldás kell, akkor unortodox módon legyen egy rajzfilm figura. ;)

@kamilla12: persze, hogy hallelúja lesz! A Tel Aviv-Mátészalka tengejre (sic!) lesz fogva az egész és marad a spermanens forradalom és népünk bölcs vezére.

tillatu 2012.01.03. 03:18:29

Fel kellett már számolni a maffiakapitalizmust .Ezt a rendszert az MDF_SZDSZ paktumnak köszönhetjük ill. az azt kikényszerítő nemzetközio pénzügyi háttérhatalonak/usa,Nyugat -Európa/.Nem volt érdekük egy saját lábakon álló,versenyképes magyar gazdaság ,mert akkor hol adták volna el az áruikat az osztrák .némez, francia .olasz stb farmerek ,ipari üzemek.A közüzemi vállalatokat is eladtuk/1995./,így a csillagos égig emelték a díjakat /víz ,gáz.villany/Ezek a cégek a liberális nyugaton állami tulajdonban vannak!!!Az árakat mindig az infláció felett 2-3-szorosával emelték!kivétel 98-2002között ,mert a fidesz nem engedte,csak infl. mértékkel!Most is csak ilyen mértékben tudnak emelni!/3-4 %-kal!!Az unió kkv-nak nem nagyon akart hitelt adni,csak felújításokra .nehogy a hazai szektor megerősödjön!!Minden áron fenn akarta tartani a ballib.kormányokat,mert azok nem patrióta gazd,polt folytattak és így hatalmas extraprofitokat tudtak kivinni 15-20 éve!!Sajnos az értelmiség nagy része beállt a ballibek mögé ,elárulva az országot.Persz jó pénzért osztották az észt mindenütt,de ők is tudták ,hogy hazudnak ,de euzt kellett tenniük!!Na ennek kell véget vetni ésvissza kell szerezni az országot a kollaboránsoktól ill.le kell válnunk a nemzetközi pénzszivattyúról,amire 40 éve tettek bennünket .1972-ben az adósságunk 1 milliárd dollár volt 2010 tavaszán 150 milliárd!A nemzeti vagyon 90%-a meg "elprivatizálták bagóért".ez a privatizáció 1990-98 között zajlott le!98 májusban már 80% oda volt!!tehát a fidesznek semmi köze se volt ehhez!!most kell sajnos 21 évvel "gengszterváltás "után az igazi váltást megcsinálni,és ez sérti az eddig zavarosban jól élők érdekeit!!!

tillatu 2012.01.03. 03:30:13

Sérti az áfacsalók ,a 40 éves nyugdíjasok ,a 200 000 kamu rokkantnyugdíjas,a számlagyárosok,a kuülönböző maffiacsoportok:hús .bor ,drog,disco,szerencsejáték,cigányuzsorás,feketefoglalkoztató,stbstb egyéb maffiák érdrekeit és az őket kiszolgáló slempet ,rokonaikat ,gyerekeiket akik azt hitték ,hogy örökké egy balkáni ,latinamerikai viszonyok között fognak majd ügyeskedni!!a fidesz nem fogja hagyni ,hogy visszaforduljunk,mert akkor tényleg néhány éven belül végünk lenne!!Vissza kell szerezni olyan cégeket ,mint a MOL ,amelyiknek az éves nyersége kb,500 millkiárd ft!!AZ OTP-ét,Rábát stb,mert jelenleg A MOL és az OTP 80%-ban külföldi kézen,van,így a profitok 80%-a is az övék!!Csak erős hazai cégekkel lehet finanszírozni a jóléti rendszereket ,úgy mint nyugaton tették ezt az elmúlt 50 évben!A korlátlan hitelből élés világa vége van az egész világon!!

tillatu 2012.01.03. 03:33:09

Na ezért támadják a fideszt a nyugati körök ,mert ha nekünk sikerül leválni a pénzszivattyúikról ,akkor ezzel példát adhatunk másoknak is !!!!!!!

tillatu 2012.01.03. 03:42:11

A magyar egy főre jutó GDP az osztrák GDP 55-60%-a !Akkor vajon miért van az ,hoigy az átlagbér az osztrák 400 000 ft-nak nálunk csak a 30%-a 140 000 ft?Gondolkodjatok már ballibek egy kicsit!!a különbség az az extraprofit ,amit innen ,a mi munkákból vesznek el!!!Túl vannak reprezentálva a magyar gazdaságban a multik:banszektorban,iparban,kereskedelemben.az okokat már leírtam../privatizáció a külföldiek számára/Ezt kell megváltoztatni,ráadásul egy gazd.válság kellős közepén,eladosódva!Nem könnyű.de nincs más út!Illetve van:egy latin -amerikai banánköztársaság!!

tillatu 2012.01.03. 03:48:02

Ne halgassatok a kollaboráns megmondóemberekre ,mert őket jól megfizetik különböző zsíros állásokban ,hogy átverjenek benneketeket..ennek a pénzügyi háttérhatalomnak rengeteg pénze van ,hogy manipulálja az egyszerű embereket mindenütt a médiában ,interneten..és legtöbbszeör az alantas ösztönökre épít:irígység ,kárörvendőség..!Ezt az országot az elmúlt 150 év alatt már nagyon sokszor becspőták ,mert nagyon naív volt a nép ..már károlyi misi elkzdte..!

SzJ1982 2012.01.03. 10:22:57

@sarpad: Valami földön túli képességgel kiéreztem az iróniát a soraid közül, de tudod, az irónia azoknak az elsődleges fegyvere, akiknek valódi érvük nincs.
Én most nem fogok ironizálni. Szánalmasak vagytok. Komolytalanok, gyengék, nevetségesek. És tudod, nem, nem vagyok a Viktorral, mert legalább annyira tele van vele a tököm, mint nektek. De ha itt bármiféle hatalomhoz jutnátok, két hét múlva a saját hányásában fetrengene az egész ország. Életképtelen, kretén, degenerált banda vagytok. És pont.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2012.01.04. 19:32:27

@sarpad: no igen, ezek szerint a te álláspontod sem radikális, ez becsülendő. és igen, ez az én véleményem is: jelenleg beszűkült agyú szabadságharcosok alakítják az országot a maguk pszichózisa alapján. mindazonáltal én csak annyit mondok, hogy a leváltásukhoz nem más pszichózissal bíró, beszűkült agyú szabadságharcosok kellenek, hanem itt az ideje már annak, hogy feltámadjon Fráter György szelleme, és a pragmatika lépjen fel az idiotizmus nemeziseként. amíg az idiotizmussal szemben csak idiotizmus lép föl, addig én (és gondolom még mások is) csak a puskájukban bízhatnak, meg hogy lesz elég lőszer a zsebben.

jelenleg én nem látok olyan politikai erőt, melyről ne tudnám elképzelni, hogy permanensen a racionalitással szemben cselekszik. ne feledjük, itt Molnár Lajost Horváth Ágnes váltotta, itt Réthelyit lehet, hogy Lázár váltja, itt Matolcsyk váltanak Járaikat, itt Antall bizalmat kapott az idealista, rózsaszín semmire. ha pedig valaki véletlenül, csak egy kis időre racionális, abból óhatatlan parasztáldozat lesz.

és igen: nem hiszem, hogy a feministák, vagy a szabadosak, szabad balosok, szakszervezetisek (bár Kónyáékkal szimpatizálok), balosok vagy épp a felvilágosult abszolutizmussal igencsak nagy barátságban lévő neoliberálisok képesek racionális döntéseket hozni.

és nem: jelen irány az államcsőd felé tart, mely minden áron elkerülendő. tehát Orbánnak mennie kell, ha feministák, ha fasiszták, ha homoszexuális árja luxemburgista zeuszhívők segítségével. de ez a "kegyelmi állapot" csak addig tart, amíg ez a teljesen debilis kormányzó bagázs alá nem írja az IMF-EU papírt. ha ez nem történik meg, az állapot fennmarad (tehát sokan lesznek - köztük én - akiknek mindegy már, hogy ki mellett, csak üldözzük már el az Orbánt), ha pedig igen, akkor visszatérünk az alfához: ne idióták váltsák az idiótákat. bújjon elő tehát a ráció, és permanensen bizonyítsa a pragmatizmust.

sarpad 2012.01.04. 19:58:22

@Kusics Iván: Igencsak jó lenne, ha előbújna ez a racionalizmus. De vajon honnan? A magam racionalizmusa addig tart, ameddig a Te "minden áron elkerülendő" alapvetésed. De onnan tovább magam sem látok. A racionalista döntés nálunk az elvtelenség vagy embertelenség szinonimája. Bokrost a saját pártja buktatta meg, ahogy Molnár Lajos mögül is kihátráltak, mindkét esetben az volt a vád, hogy nincsenek tekintettel az emberekre, nem elég szolidárisak stb. Ki meri fölvállalni a nehezét? És egyáltalán ki merhetné, azzal a tudattal, hogy a pragmatizmusnak nincsen szavazótábora? A pragmatizmus a szavazók szintjén eddig abban nyilvánult meg, hogy a nem szeretem pártokat is támogatták, ha ezzel leválthatták azokat, akiket még azoknál is kevésbé szerettek. Hol az a klub, amely egyszerre gyárt életképes (vagyis fenntartható és életszerű) stratégiákat, és azt el is tudja adni?

winternitz 2012.01.04. 20:31:51

@TrueY: Ez a kampány nem közhatalommal rendelkező elnököt keres. Alternatív elnököt.

kamilla12 2012.01.04. 20:38:22

@TrueY: es te mit javasolnal? melyik rajzfilmfigurat? :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.05. 10:17:42

@winternitz: Magyarul untorodox elnököt? :)

@kamilla12: Lássuk csak... Grabovszky? Esetleg, ha nem vállalja, akkor Lusta Dick! Ha ő sem, akkor marad az Erdő Kapitánya, vagy Vili, a veréb. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.02.04. 14:06:25

arról, hogy civil szervezetekből, körökből épül fel a társadalom még igaz is lenne, szerintem mondjuk családokból épül fel a társadalom, de mindegy.
szerintem pénzt nemigen kéne rájuk fordítani a civil szervezetre, mert akkor nem lesznek függetlenek, úgy meg semmit se érnek

Csii 2013.11.19. 22:40:44

@MrBean: Itt is játszod az okost? Szánalmas....
süti beállítások módosítása